1 ) ? " and z.nazwa".lg." like '%".addslashes( $_GET['q'] )."%'" : false )." order by z.nazwa".lg." ASC") or die( mysql_error()); $zad = array(); while ($t_zad = mysql_fetch_assoc($r_zadania)) { if(isset( $_GET['q'] ) and strlen( $_GET['q'] ) ) { $t_zad['nazwa'] = str_replace( $_GET['q'], ''.$_GET['q'].'', $t_zad['nazwa'] ); } $zad[] = $t_zad; } return $zad; } function rady() { if($_GET['id'])list($typ_get) = mysql_fetch_row(mysql_query("select id from rada_typ where id='".(int)$_GET['id']."'")); if($_GET['id_osoba']) list($id_osoba) = mysql_fetch_row(mysql_query("select id from rada_osoby where id='".intval($_GET['id_osoba'])."'")); if(!$typ_get && !$id_osoba) { $r_lista = mysql_query("select nazwa".lg." as nazwa,id,opis from rada_typ"); $tmp = array(); while ($t = mysql_fetch_assoc($r_lista)) { $tmp[] = array( "id" => $t['id'], "nazwa" => $t['nazwa'], "komisja" => (ereg("omisja ",$t['nazwa']) ? 1 : 0 ) ); } return $tmp; } elseif (!$id_osoba) { $name = mysql_fetch_assoc(mysql_query("select nazwa".lg." as nazwa from rada_typ where id='$typ_get'")); $r_osoby = mysql_query("select rada_osoby.imie,rada_osoby.id, rada_osoby.nazwisko, rada_osoby.telefon, rada_osoby.email, rada_osoby.okreg, rada_sl.nazwa".lg." as nazwa from rada_osoby, rada_sl, rada where rada_sl.id=rada.id_funkcja and rada_osoby.id=rada.id_osoba and rada.id_typ='".$typ_get."' order by rada_sl.kolej,rada_osoby.nazwisko ASC "); $tmp = array(); while ($t = mysql_fetch_assoc($r_osoby)) { $tmp[] = array( "id" => $t['id'], "imie" => $t['imie'] ." ".$t['nazwisko'], "telefon" => $t['telefon'], "email" => $t['email'], "stanowisko" => $t['nazwa'], "wiecej" => ($t['okreg'] ? 1 : 0) ); } return array("nazwa" => $name['nazwa'],"lista" => $tmp); } else { $tmp = mysql_fetch_assoc(mysql_query("select * from rada_osoby where id='".$id_osoba."'")); $tmp['okregi'] = "okregi/".$tmp['okreg'].".tpl"; if (file_exists("osoby/".$id_osoba.".jpg")) $tmp['foto']=1; else unset($tmp['foto']); return $tmp; } } function wydzialy($rodzaj) { $tmp = array(); if ($_GET['id'] == "") { if ($rodzaj == "3") { //stowarzyszenia $r_st = mysql_query("SELECT id, nazwa".lg." as nazwa FROM `wydzialy_stowarzyszenia_typy` order by ID ASC"); while(list($id,$nazwa) = mysql_fetch_row($r_st)) { $r_wyd = mysql_query("select id,nazwa".lg." as nazwa,http, telefon,kierownik,adres,email from wydzialy where id_rodzaj='".$rodzaj."' AND id_sto_typ='".$id."' order by nazwapl") or die(mysql_error()); $tmp2=array(); while ($t_wyd = mysql_fetch_array($r_wyd)) { array_push($tmp2,array ( "id" => $t_wyd['id'], "nazwa"=>$t_wyd['nazwa'], "telefon" => $t_wyd['telefon'], "kierownik" => $t_wyd['kierownik'], "adres" => $t_wyd['adres'], "email" => $t_wyd['email'], "url" => $t_wyd['http'] ) ); } array_push($tmp,array("nazwa" => $nazwa,"lista" => $tmp2)); } } else { $r_wyd = mysql_query("select id,nazwa".lg." as nazwa,http, telefon,kierownik,adres,email, opis".lg." as opis from wydzialy where id_rodzaj='".$rodzaj."' order by nazwapl") or die(mysql_error()); $tmp = array(); while ($t_wyd = mysql_fetch_array($r_wyd)) { array_push($tmp,array ( "id" => $t_wyd['id'], "nazwa"=>$t_wyd['nazwa'], "telefon" => $t_wyd['telefon'], "kierownik" => $t_wyd['kierownik'], "adres" => $t_wyd['adres'], "email" => $t_wyd['email'], "url" => $t_wyd['http'], "opis" => $t_wyd['opis'] ) ); } } return ($tmp); } else { $t = mysql_fetch_array(mysql_query("select id,nazwa".lg." as nazwa,opis".lg." as opis,email,telefon,adres,kierownik from wydzialy where id='".$_GET['id']."'")); $r = mysql_query("select id,nazwa from wydzialy_zadania_rodzaje"); $rodzaje = array(); while (list($id_rodzaj,$rodzaj) = mysql_fetch_row($r)) { array_push($rodzaje,array( "id" => $id_rodzaj, "nazwa" => $rodzaj ) ); } $r_zadania = mysql_query("select id,id_rodzaj,nazwa".lg." as nazwa from wydzialy_zadania where id_wydzial='".$_GET['id']."'"); $zad = array(); while ($t_zad = mysql_fetch_array($r_zadania)) { $rPliki = mysql_query( "SELECT id, nazwapl as nazwa FROM pliki WHERE id_zadanie = '".$t_zad['id']."'" ); $pliki = array(); while( $tPliki = mysql_fetch_assoc( $rPliki ) ) { $tPliki['plik'] = array_pop( glob( "dokumenty/".(int)$tPliki['id'].".*" ) ); $pliki[] = $tPliki; } $zad[] = array( "rodzaj" =>$t_zad['id_rodzaj'], "nazwa" => $t_zad['nazwa'], "pliki" => $pliki ); } return array("wydzial" => $t,"zadania" => $zad,"rodzaje" => $rodzaje); } } function posiedzenia() { /* $r_kad = mysql_query("select id, nazwa".lg." as nazwa from posiedzenia_kadencje order by id DESC"); $tmp = array(); while ($t_kad = mysql_fetch_array($r_kad)) { array_push($tmp, array( "id" => $t_kad['id'], "nazwa" => $t_kad['nazwa'] ) ); } $centro -> assign('kad',$tmp); */ $r_pos = mysql_query("select posiedzenia.id,posiedzenia.numer,posiedzenia.data,rada_typ.id as id_typ,rada_typ.nazwa".lg." as nazwa, posiedzenia.id_kadencja as kad, posiedzenia.mp3 from posiedzenia, rada_typ where rada_typ.id=posiedzenia.id_typ order by posiedzenia.data DESC"); $tmp = array(); while ($t_pos = mysql_fetch_array($r_pos)) { list($prot,$prot_f) = mysql_fetch_row(mysql_query("select id,format from protokoly where id_posiedzenie = '$t_pos[id]'")); list($biul,$biul_f) = mysql_fetch_row(mysql_query("select id,format from biuletyny where id_posiedzenie='$t_pos[id]'")); array_push($tmp,array( "id"=> $t_pos['id'], "id_typ"=>$t_pos['id_typ'], "numer"=>$t_pos['numer'], "data"=> $t_pos['data'], "nazwa" => $t_pos['nazwa'], "kad"=> $t_pos['kad'], "prot_f" =>$prot_f, "prot" => $prot, "biul"=>$biul, "biul_f" =>$biul_f, "mp3" => $t_pos['mp3'] ) ); unset($prot,$biul,$prot_f,$biul_f); } // $centro -> assign('pos',$tmp); return $tmp; } function lata() { $r = mysql_query("select DISTINCT YEAR(data) as rok from posiedzenia"); for(;$t = mysql_fetch_row($r); $tmp[] = $t[0]); return $tmp; } function prawo_lokalne() { if ($_GET['fraza']) { $where .= " uchwaly.skrot like '%".trim($_GET['fraza'])."%' and "; } if ($_GET['mies']) { $where .= " MONTH(posiedzenia.data) = '".$_GET['mies']."' and "; } if ($_GET['rok']) { $where .= " YEAR(posiedzenia.data) = '".$_GET['rok']."' and "; } if ($_GET['id']) { $where .= "posiedzenia.id = '".$_GET['id']."' and "; } $where .= " 1 order by posiedzenia.data DESC, uchwaly.numer "; if (!$_GET['szuk'] && !$_GET['miesiac'] && !$_GET['rok'] && !$_GET['id']) $where .= " DESC LIMIT 20"; else $where .= " DESC "; // print $where; $zapytanie = "select uchwaly.id, posiedzenia.numer,posiedzenia.data,SUBSTRING(YEAR(posiedzenia.data),3,2) as rok, uchwaly.numer as uch_nr,uchwaly.skrot from uchwaly ,posiedzenia where uchwaly.id_posiedzenie=posiedzenia.id and ". $where; $r_uch = mysql_query($zapytanie); // print $zapytanie; if ($_SERVER['REMOTE_ADDR'] == "80.53.70.90") { # die($zapytanie); } $tmp = array(); while ($t_u = mysql_fetch_array($r_uch)) { $r_plik = mysql_query("select id,opis,format from uchwaly_pliki where id_uchwala='".$t_u['id']."'"); $tmp2= array(); while ($t_p = mysql_fetch_array($r_plik)) { $path = "./prawo/". $t_p['id'].".".$t_p['format']; if (file_exists($path)) { array_push($tmp2,array( "id" => $t_p['id'], "id_uch" => $t_u['id'], "opis" => $t_p['opis'], "format" => $t_p['format'], "size" => number_format(filesize($path)/1024,0) ) ); } } array_push($tmp,array( "id" => $t_u['id'], "numer" => $t_u['numer'], "data" => $t_u['data'], "rok" => $t_u['rok'], "nr_uch" => $t_u['uch_nr'], "skrot" => $t_u['skrot'], "pliki" => $tmp2 ) ); } # $centro -> assign('uch',$tmp); # $centro -> assign('uch_p',$tmp2); return $tmp; } ?> Brusy Miasto i Gmina Mapy regionu Fotogaleria Deutsch English Wersja polska
Fotogaleria Brusy Brusy
< Powrót do strony głównej • 21 listopada 2024r.
Informacje ze szkół z terenu Miasta i Gminy Brusy Napisz do nas!
 Archiwum Szukaj w archiwum:
powrót

2014-06-03 • ZAJĘCIA POZALEKCYJNE Z PROJEKTU "ŻAGLE" W SZKOLE PODSTAWOWEJ W KOSOBUDACH

 

Uczniowie klasy piątej naszej szkoły uczestniczą w projekcie „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów w regionie poprzez edukację morską”. który realizujemy wspólnie z Fundacją Navigare Mateusza Kusznierewicza oraz Ligą Morską i Rzeczną.

W projekcie biorą udział dwie grupy uczniów klasy piątej. Każda z grup pracowała nad projektem uczniowskim zawierającym pięć wybranych zagadnień skupiających się wokół tematyki Morza Bałtyckiego, żeglarstwa, atrakcji , bogactw i kultury państw nadbałtyckich. Podjęte cele i działania uczniów zmierzały do uzyskania efektu końcowego jakim jest przewodnik turystyczny po Morzu Bałtyckim w formie prezentacji Power Point oraz produkty finalne swoich działań w postaci opisu w programie Word, albumów, gazetki, wystawy.

Uczniowie rozwijając kompetencje kluczowe , a zwłaszcza kompetencje informatyczne (umiejętnego i krytycznego wykorzystywania technologii informacyjnych i komunikacyjnych) rozwijają umiejętności uczenia się .

Głównym celem udziału uczniów w projekcie jest rozwinięcie kompetencji kluczowych , wzajemnie zależnych, z naciskiem na krytyczne myślenie, kreatywność i inicjatywę.

Uczniowie uczestniczyli w zajęciach bardzo chętnie, wzajemnie się wspierali , śpiewali szanty, korzystali z zasobu biblioteki szkolnej oraz multimedialnej, a także dostępu do zasobów internetu. Udział uczniów w projekcie poszerza ofertę edukacyjną szkoły oraz zwiększa umiejętności wykorzystania nabytej w szkole wiedzy w praktyce, u uczniów klasy piątej. Ponadto – realizacja projektu umożliwia zwiększenie u uczniów kl. V umiejętności zdrowego i aktywnego, spędzania czasu wolnego.


W dniu 28 maja 2014roku odbyła się prezentacja efektów realizacji projektu obu grup – przed uczniami klas IV- VI , nauczycielami i Panią Dyrektor. Obie grupy zaprezentowały ciekawe zadania.


Opis realizacji projektu uczniowskiego grupy I „Wesołe Żeglarki"-SP w Kosobudach

Do realizacji naszego projektu „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów w regionie poprzez edukację morską w roku szkolnym 2013/2014 wybraliśmy temat: ” Morze Bałtyckie- tak dobrze je znamy!”, ponieważ wydał się nam ciekawy. Chcieliśmy wykonać coś co będzie można później wykorzystać, dlatego najlepszy naszym zdaniem jest album “Latarnie morskie na polskim wybrzeżu”,  książka kucharska zawierająca “Tradycyjne potrawy państw nadbałtyckich” oraz prezentacja multimedialna. Zbudowaliśmy także “jacht marzeń' oraz wypełniliśmy  “skrzynie skarbów” które mogą służyć do zabawy- a jednocześnie mogą czegoś nauczyć.

Najpierw ustaliliśmy zasady współpracy oraz zasady oceny projektu, następnie wybraliśmy lidera grupy, którym jako pierwsza została Julia Zakrzewska i przydzieliliśmy zadania do wykonania.

Główna część zadania polegała, na poszukiwaniu z różnych źródeł informacji o Morzu Bałtyckim, portach, ciekawych miejscach, informacji o  skarbach pochodzących z  Bałtyku.

Jako pierwsze zadanie wykonałyśmy skrzynie skarbów zawierające bursztyny i muszle wyłowione z Morza Bałtyckiego.

Następnie wykonałyśmy album “Latarnie morskie na polskim wybrzeżu“.

PODCZAS ZAJĘĆ CHĘTNIE ŚPIEWALIŚMY SZANTY-ZAŚPIEWAJCIE Z NAMI PIOSENKĘ 'BURZA“https://www.youtube.com/watch?v=9aKewwqczMQ

W ramach projektu wykonaliśmy jacht naszych marzeń- jednomasztowiec “Jaskra”.

Aby lepiej poznać Morze Bałtyckie wykonałyśmy prezentacje multimedialne.

IGA CYSEWSKA- „Opis położenia Bałtyku“
NATALIA DOLNA- „Wyspy Morza Bałtyckiego“
OLIWIA KIN-“Wybrzeża Morza Bałtyckiego'
DOMINIKA SIKORSKA- „Cieśniny Morza Bałtyckiego“
JULIA ZAKRZEWSKA-“Zatoki Morza Bałtyckiego“

Poznałyśmy tradycyjne potrawy wszystkich państw nadbałtyckich I stworzyłyśmy książkę kucharską  „ Tradycyjne potrawy mieszkańców krajów nadbałtyckich”.

Wybrałyśmy jeden z przepisów  I upiekłyśmy szwedzkie  bułeczki z rodzynkami. Wykonanie bułeczek nie było trudne, ale sprawiło nam przyjemność- a czy są smaczne- spróbujcie sami- smacznego!

Podczas zajęć nauczyłyśmy się tworzyć swojego bloga, na którym zamieszczałyśmy bieżące informacje o naszych działaniach . Link do bloga;   http://morskikosobudy1.bloog.pl/


Opis realizacji projektu uczniowskiego grupy II „Młodzi Żeglarze“-



Temat projektu:

Młodzi żeglarze poznają Bałtyk”.
 Obszar tematyczny:
“Żeglujże, żeglarzu ”

Do realizacji naszego projektu „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów w regionie poprzez edukację morską w roku szkolnym 2013/2014 wybraliśmy temat:
 ”Młodzi żeglarze poznają Bałtyk”.
Z Obszaru tematycznego: “Żeglujże, żeglarzu ” ponieważ wydał się nam ciekawy. Chcieliśmy wykonać coś interesującego, co będzie można później wykorzystać, dlatego najlepsza naszym zdaniem jest prezentacja multimedialna, gdyż może ona służyć jako pomoc naszym młodszym kolegom i koleżankom-gdy zasili naszą szkolną bibliotekę a jednocześnie może nas czegoś nauczyć.

Najpierw ustaliliśmy zasady współpracy oraz zasady oceny projektu, następnie wybraliśmy lidera grupy, którym została jako pierwsza Małgorzata Miszewska i przydzieliliśmy zadania do wykonania.

Główna część zadania polegała, na poszukiwaniu z różnych źródeł informacji o Morzu Bałtyckim, portach, ciekawych miejscach, informacji o historii żeglarstwa.

Następnie podzieliliśmy między siebie zadania- każdy tworzył fragment prezentacji multimedialnej w Programie Power Point.

Poszukiwaliśmy informacji w atlasach, albumach i  książkach, m.in. „Wielki Atlas encyklopedyczny Historia Świata-PWN-Warszawa 2006 oraz w Internecie i odpowiednio je selekcjonowaliśmy i zapisywaliśmy w plikach programu WORD. Zbieraliśmy także i opracowywaliśmy zdjęcia potrzebne do wykonania prezentacji multimedialnej.

Następnie połączyliśmy wszystkie fragmenty w jedną całość i opracowaliśmy  “Historię żeglarstwa” w formie prezentacji Power Point”.

Tworzenie szablonu prezentacji multimedialnej pt”Polinezyjczycy” powierzyliśmy Mateuszowi Warnke.

Tworzeniem szablonu prezentacji multimedialnej pt”Odkrywcy oceanów –Wikingowie i Arabowie” zajął się nasz kolega Wojtek Jeżewski.

Tworzenie szablonu prezentacji multimedialnej pt”Odkrycia średniowiecza – rodzaje statków” powierzyliśmy Małgorzacie Miszewskiej.

Tworzeniem szablonu prezentacji multimedialnej pt”Współczesne żaglowce- typy żaglowców” zajął się Mariusz Różek.

Tworzenie szablonu prezentacji multimedialnej pt”Krótka charakterystyka – żaglówki sportowe”wybrała Monika Dorau.

Praca przy realizacji projektu była bardzo ciekawa. Zawsze chętnie przychodziliśmy na zajęcia. Najwięcej kłopotu mieliśmy z rozpoczęciem pracy z Programem Power Point. Lecz po kilku zajęciach praca szła nam coraz lepiej. Sporo czasu zajęło nam też szukanie różnych potrzebnych informacji. Korzystaliśmy z różnych źródeł informacji: z zasobów biblioteki szkolnej oraz zasobów multimedialnych. Wykonaliśmy także gazetkę tematyczną na korytarzu szkolnym – przedstawiającą naszą pracę nad projektem.

Wykonana przez nas gazetka ścienna ma zachęcać do odwiedzania ciekawych miejsc na polskim wybrzeżu i nosi tytuł: „Gdzie pojechać nad Morze Bałtyckie?“Najwięcej radości sprawiło nam wykonanie książki kucharskiej zawierającej „Przepisy na potrawy z ryb z Morza Bałtyckiego“.

Najpierw poszukiwaliśmy informacji z różnych źródeł , a następnie zapisywaliśmy przepisy w programie Word i drukowaliśmy najciekawsze naszym zdaniem przepisy.

Nasza grupa wykonała wyśmienite danie według przepisu z książki kucharskiej  „Przepisy na potrawy z ryb z Morza Bałtyckiego“.
Jajka faszerowane śledziem były pyszne!

Zdobyliśmy umiejętności kulinarne!

Potrawy z jaj i ryb morskich zawierają pełnowartościowe białko , wiele mikroelementów i witamin- zachęcamy do ich spożywania!

Poznaliśmy szantę - „Morze moje morze'- zaśpiewajcie z nami,Podczas udziału w projekcie edukacji morskiej prowadziliśmy nasz blog pod adresem : morskikosobudy.bloog.pl

Na blogu zamieszczaliśmy informacje o realizacji poszczególnych zadań.

 

Podziękowania od Pani Dyrektor M. Ostrowskiej za duże zaangażowanie w realizację projektu.

Degustacja szwedzkich bułeczek.

 

Podczas prezentacji albumu „Latarnie Morskie”.

 

Grupa I „Wesołe Żeglarki podczas prezentacji Skrzyni skarbów.

 

Uczniowie zasłuchani w „Prezentację grupy I”.

 

Prezentacja grupy II „Młodzi Żeglarze”.

 

Opracowanie: SP w Kosobudach-Irena Piekarska.

Zdjęcia: SP Kosobudy.




cms Brusy - Strona Główna Napisz do nas!