Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 405/16 Burmistrza Brus z dnia 10 listopada 2016 r. w sprawie ogłoszenia otwartego naboru na partnera spoza sektora finansów publicznych do wspólnej realizacji projektu pn. „Pomorskie Szlaki Kajakowe – Szlakiem Zbrzycy i Brdy” w ramach działania 8.4 Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020 OGŁOSZENIE O OTWARTYM NABORZE PARTNERA SPOZA SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH Gmina Brusy działając na mocy art. 33 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014 – 2020 (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 217 ze zm.), ogłasza otwarty nabór na partnera pochodzącego spoza sektora finansów publicznych, do wspólnej realizacji projektu pn. „Pomorskie Szlaki Kajakowe – Szlakiem Zbrzycy i Brdy”, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020 Oś Priorytetowa 8 Konwersja, Działanie 8.4. Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego, którego wnioskodawcą będzie Gmina Brusy. I. OPIS PROJEKTU Celem partnerstwa jest wspólne przygotowanie i realizacja projektu pn. „Pomorskie Szlaki Kajakowe – Szlakiem Zbrzycy i Brdy” w ramach Działania 8.4. Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020 zdefiniowanego w Regionalnym Programie Strategicznym w zakresie atrakcyjności kulturalnej i turystycznej Pomorska Podróż. W ramach przedmiotowego projektu planuje się kompleksowe zagospodarowanie szlaków wodnych dla rozwoju turystyki kajakowej na rzekach położonych w granicach administracyjnych gminy Brusy oraz gminy Czersk tj. Młosina, Zbrzyca, Brda, Wielki Kanał Brdy. Typy projektów możliwe do realizacji w ramach działania 8.4: • budowa, przebudowa i rozbudowa obiektów publicznej infrastruktury turystycznej o znaczeniu regionalnym lub ponadregionalnym (m.in. porty, przystanie i pomosty służące turystyce wodnej, przenoski); • budowa, przebudowa i rozbudowa liniowej publicznej infrastruktury turystycznej o znaczeniu regionalnym lub ponadregionalnym służącej rozwojowi całorocznych, specyficznych form turystyki w oparciu o jednolite standardy identyfikujące dziedzictwo regionu (m.in.: trasy rowerowe, szlaki wodne, konne, piesze wraz z oznakowaniem). W ramach ww. typów projektów możliwa jest również realizacja inwestycji związanych z budową, przebudową i rozbudową publicznej infrastruktury poprawiającej dostępność do obiektów i atrakcji turystycznych (m.in. parkingi, ciągi komunikacyjne i infrastruktura dla niepełnosprawnych) oraz zagospodarowania ich bezpośredniego otoczenia. Szczegółowy zakres zadań po stronie partnera/partnerów opisano w dziale II. Zgodnie z Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP 2014 – 2020 beneficjentami pomocy w przedmiotowym projekcie mogą być: 1. jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne; 2. związki i stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego; 3. organizacje pozarządowe; 4. instytucje kultury; 5. instytucje edukacyjne; 6. szkoły wyższe; 7. przedsiębiorcy(w tym organizatorzy turystyczni, gospodarstwa agroturystyczne); 8. ROT/LOT; 9. parki narodowe; 10. PGL Lasy Państwowe; 11. kluby sportowe; 12. Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej; 13. urzędy morskie; 14. operatorzy elektrowni wodnych. II. ZAKRES TEMATYCZNY PARTNERSTWA Projekt pn. „Pomorskie Szlaki Kajakowe – Szlakiem Zbrzycy i Brdy” realizowany będzie w ramach wniosku o dofinansowanie, który złożony zostanie w odpowiedzi na ogłoszony przez Zarząd Województwa Pomorskiego konkurs Nr RPPM.08.04.00-IZ.00-22-001/16 dla Działania 8.4. Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego w ramach Osi Priorytetowej 8 Konwersja Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020. Realizacja projektu przez Partnera/Partnerów obejmuje zadania z zakresu budowy, rozbudowy i poprawy standardu infrastruktury turystycznej, w szczególności kajakowej tj. przenoski, przystanie i stanice kajakowe, miejsca wodowania i wyjmowania kajaków, miejsca etapowe zlokalizowane: a) na Wielkim Kanale Brdy – Przystań w Konigorcie: przystań z pomostem; ciągi komunikacyjne; zatoka postojowa z parkingiem; małe wiaty; ogrodzenie parkingu; 2 kosze na śmieci; tablica informacyjno - promocyjna. b) na rzece Brdzie – Zagospodarowanie miejsca wodowania kajaków, postoju i odpoczynku w miejscowości Brda: 2 przystanie z pomostem; ciąg komunikacyjny; schody; 6 ławostołów; 2 małe wiaty; miejsce na ognisko; 2 grille stacjonarne murowane z cegły i kamienia; 4 kosze na śmieci; 2 tablice informacyjno - promocyjne. c) na rzece Brdzie i Wielkim Kanale Brdy – Przystań i pole biwakowe na Wielkim Kanale Brdy i Brdzie w Rytlu przystań z pomostem oraz urządzeniem brzegu; zatoka postojowa z parkingiem; 4 małe wiaty; 2 duże wiaty; 10 ławostołów; 10 suszarek do kajaków; ogrodzenie terenu; 2 paleniska; 4 kosze na śmieci; 2 tablice informacyjno - promocyjne; 3 osłony przenośnych sanitariatów i kontenerów sanitarnych; przystań z pomostem palowana mechanicznie; infrastruktura rowerowa (stojak na 5 rowerów i przybornik rowerowy). Infrastruktura musi spełniać standardy oraz być spójna z Koncepcją zagospodarowania szlaków wodnych województwa pomorskiego dla turystyki kajakowej oraz Analizą Wykonalności sporządzoną dla ww. przedsięwzięcia – https://drive.google.com/drive/folders/0B9DRrynwmItgQjMydmJhYjh1T28?usp=sharing Ponadto do obowiązków Partnera należeć będzie: 1. opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji i pozwoleń umożliwiających realizację zadania bądź sporządzenia programu funkcjonalno; 2. przekazanie Partnerowi Wiodącemu dokumentów i opracowań niezbędnych do prawidłowego sporządzenia wniosku o dofinansowanie; 3. budowa infrastruktury oraz nadzór inwestorski nad realizacją swojego zadania wchodzącego w zakres projektu; 4. pomoc i wsparcie Partnera Wiodącego w przygotowaniu dokumentacji aplikacyjnej; 5. realizacja przypisanych we wniosku o dofinansowanie i umowie partnerstwa działań związanych z realizacja przedmiotowego projektu; 6. współfinansowanie projektu; 7. wspólne zarządzanie i rozliczanie projektu; 8. wspólny monitoring i promocja projektu. III. KRYTERIA WYBORU PARTNERA 1. Zgodność działania potencjalnego partnera z celami partnerstwa; 2. Oferowany wkład potencjalnego partnera w postaci zasobów ludzkich, finansowych, technicznych zarówno na etapie przygotowania jak i realizacji projektu (zaprezentowanie koncepcji realizacji wymienionych zadań przewidzianych dla partnera); 3. Doświadczenie w realizacji zadań/projektów o podobnym charakterze; 4. Posiadanie tytułu dysponowania nieruchomością na cele realizacji projektu, na której powstanie infrastruktura w ramach projektu (tytuł dysponowania nieruchomością na cele realizacji projektu nie dotyczy obszaru wód); 5. Posiadana infrastruktura własna o podobnym charakterze lub zarządzanie infrastrukturą o podobnym charakterze; 6. Dysponowanie dokumentacją projektową odpowiadającą zakresowi wybranego zadania z zakresu tematycznego partnerstwa; 7. Doświadczenie w realizacji projektów finansowanych z funduszy zewnętrznych, w tym z funduszy europejskich. IV. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA I ZŁOŻENIA OFERTY 1. Warunkiem udziału w przedmiotowym naborze jest złożenie wypełnionego formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia wraz z wymaganymi załącznikami; 2. Wymagane załączniki: a) aktualny odpis z rejestru (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert) lub odpowiedniego wyciągu z ewidencji lub inny dokument potwierdzający status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących; b) aktualny statut podmiotu (jeśli dotyczy); c) oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele realizacji projektu według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do ogłoszenia; d) pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli (w przypadku gdy umowę będą podpisywały osoby inne niż uprawnione do reprezentacji zgodnie ze statutem i odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub innym dokumentem potwierdzającym status prawny oferenta); e) złożenie oświadczenia informującego, iż - za wyjątkiem informacji i dokumentów zawartych w ofercie na stronach nr od…. do….. - niniejsza oferta oraz wszelkie załączniki do niej są jawne i nie zawierają informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz w zakresie ochrony danych osobowych. 3. Zgłoszenia oraz wszystkie załączniki do zgłoszenia powinny być podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania kandydata na partnera zgodnie z zapisem w dokumencie rejestrowym lub zgodnie z załączonym pełnomocnictwem. 4. Kopie dokumentów dołączone do oferty muszą być opatrzone pieczęcią podmiotu (jeżeli podmiot pieczęć posiada), aktualną datą, własnoręcznym podpisem osoby/osób uprawnionej do reprezentowania podmiotu (czytelny podpis składający się z pełnego imienia i nazwiska lub podpis nieczytelny opatrzony pieczęcią imienną) oraz poświadczone za zgodność z oryginałem. 5. Oferty złożone w sposób niekompletny ze względów formalnych podlegać będą uzupełnieniu przez potencjalnego partnera. 6. Oferta powinna być podpisana w sposób umożliwiający identyfikację osoby składającej podpis (np. czytelny podpis składający się z pełnego imienia i nazwiska lub podpis nieczytelny opatrzony pieczęcią imienną). 7. Oferty należy składać w Biurze Interesanta Urzędu Miejskiego w Brusach przy ul. Na Zaborach 1, 89-632 Brusy bądź przesłać pocztą (lub za pośrednictwem firmy kurierskiej) na adres Urząd Miejski w Brusach, ul. Na Zaborach 1, 89 – 632 Brusy, w terminie do 2 grudnia 2016 r. do godz. 15.00 z dopiskiem: „Konkurs na wybór partnera do projektu pn. „Pomorskie Szlaki Kajakowe – Szlakiem Zbrzycy i Brdy” w ramach działania 8.4 Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020.” 8. W przypadku ofert wysyłanych pocztą decyduje data wpływu oferty do Urzędu Miejskiego w Brusach. 9. Oferty złożone po upływie terminu nie będą rozpatrywane. 10. Zgodnie z zapisami art. 33 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020. (Dz.U. 2014 poz. 1146) oferty przyjmowane są przez okres 21 dni od dnia opublikowania przedmiotowego ogłoszenia. Przyjmuje się, że wskazany okres liczony będzie w dniach kalendarzowych. V. PROCEDURA KONKURSOWA 1. Informacje o konkursie umieszczone są na stronach internetowych www.brusy.pl oraz www.bip.brusy.pl. 2. Postępowanie konkursowe przeprowadza Komisja Konkursowa powołana przez Burmistrza Brus. 3. Komisja rozpoczyna działalność z dniem powołania. Jej pracami kieruje Przewodniczący Komisji. 4. Komisja podejmuje rozstrzygnięcia zwykłą większością głosów. 5. Każdy z członków Komisji Konkursowej weryfikuje oferty złożone przez oferentów pod względem formalnym i merytorycznym. 6. Komisja konkursowa: stwierdza liczbę złożonych ofert; otwiera koperty z ofertami; ocenia oferty pod względem formalnym – ocena polega na sprawdzeniu czy oferent podał wszystkie niezbędne informacje według zamieszczonego formularza oferty. W przypadku, gdy złożone oferty nie są kompletne pod względem formalnym komisja konkursowa wzywa potencjalnych partnerów do ich uzupełnienia; analizuje merytoryczną zawartość ofert; przyznaje odpowiednią liczbę punktów według kryteriów wskazanych w formularzu oferty; wskazuje najwyżej oceniane oferty; przeprowadza ewentualne negocjacje z najwyżej ocenionymi oferentami, celem konkretyzacji zasad współpracy przy realizacji projektu; po przeprowadzeniu negocjacji rozstrzyga konkurs i wyłania partnera/partnerów; w przypadku gdy negocjacje z najwyżej ocenionymi oferentami lub jednym z nich nie dojdą do skutku, komisja konkursowa dopuszcza możliwość podjęcia negocjacji z kolejnym lub kolejnymi najlepiej ocenianym/ocenianymi oferentem/oferentami; w przypadku zamknięcia procedury oceny ofert i nie wyłonienia partnera, Gmina Brusy może ponowić ogłoszenie konkursu w celu wyłonienia partnera. 7. Z przebiegu konkursu komisja konkursowa sporządza protokół, który powinien zawierać: imiona i nazwiska członków komisji konkursowej; liczbę zgłoszonych ofert; wskazanie ofert najkorzystniejszych (ostateczną ocenę oferty stanowi średnia arytmetyczna z sumy punktów przyznanych łącznie przez członków Komisji); ewentualne uwagi Członków Komisji Konkursowej; podpisy Członków Komisji Konkursowej. 8. Komisja konkursowa ulega rozwiązaniu po rozstrzygnięciu konkursu i wyłonieniu partnera/partnerów do wspólnej realizacji projektu. 9. Podmioty biorące udział w konkursie zostaną pisemnie poinformowane o wyniku postępowania konkursowego. Informacja o podmiocie, który zostanie wyłoniony w wyniku rozstrzygnięcia konkursu, będzie opublikowana na stronach internetowych www.brusy.pl oraz www.bip.brusy.pl w terminie 7 dni od dnia podjęcia ostatecznej decyzji przez komisję konkursową. 10. Z partnerem/partnerami wyłonionym/wyłonionymi w toku postępowania konkursowego zawarta zostanie umowa partnerska, w celu realizacji wspólnego przedsięwzięcia realizowanego w ramach wniosku złożonego w konkursie o dofinansowywanie projektów z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Działanie 8.4. Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego. VI. PROCEDURA ODWOŁAWCZA 1. Podmiot, który w ramach konkursu nie został wybrany do pełnienia funkcji partnera w projekcie, może wnieść odwołanie od decyzji dotyczącej wyboru partnera. 2. Odwołanie powinno zostać wniesione w formie pisemnej, w terminie 3 dni roboczych od doręczenia informacji o wynikach postępowania konkursowego. 3. Odwołanie należy dostarczyć osobiście bądź za pośrednictwem poczty (lub firmy kurierskiej) do Urzędu Miejskiego w Brusach, ul. Na Zaborach 1, 89 – 632 Brusy (decyduje data wpływu do Urzędu). 4. Odwołanie złożone po upływie terminu nie będzie rozpatrywane. 5. Do weryfikacji odwołań zostanie powołana Komisja Odwoławcza, w skład której wejdą niezależni członkowie, niewchodzący w skład Komisji Konkursowej. 6. Komisja Odwoławcza rozpoczyna działalność z dniem powołania. 7. Komisja podejmuje rozstrzygnięcia zwykłą większością głosów. 8. Pracami Komisji Odwoławczej kieruje Przewodniczący. 9. Podmiot składający odwołanie zostanie pisemnie poinformowany o wynikach postępowania odwoławczego w terminie 5 dni roboczych od jego zakończenia. 10. Decyzja komisji odwoławczej jest decyzją ostateczną, od której nie służy żaden środek odwoławczy. VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE 1. Gmina Brusy zastrzega sobie prawo do: a) unieważnienia naboru bez podania przyczyny; b) zamknięcia naboru bez wyboru Partnera/Partnerów; c) negocjowania z wybranym partnerem warunków realizacji zadania; d) dokonywania zmian w ogłoszeniu o naborze partnera w trakcie trwania naboru; e) wyboru więcej niż jednego partnera do realizacji projektu. 2. Realizacja partnerskiego projektu nastąpi wyłącznie w przypadku otrzymania dofinansowania projektu z RPO WP na lata 2014-2020.
|